Wat Calmira echt onderscheidt, is hun vermogen om ons te ontzorgen.
Hans Zwijsen, directeur bij Opticlip, over de samenwerking met Calmira.
Opticlip is het enige bedrijf in Nederland dat zonneclips op maat maakt voor alle soorten brillen, daarom ligt de nadruk op innovatie. Style22 verzorgt de distributie van exclusieve brilmonturen. Deze markt is zeer concurrerend en erg in beweging. Hans Zwijsen is samen met zijn vrouw Magali Somers de drijvende kracht achter beide bedrijven.
Focus op kernactiviteiten
“Wat Calmira echt onderscheidt, is hun vermogen om ons te ontzorgen. Ik vind het heel belangrijk dat ik een partner heb die een eerlijk verhaal vertelt en snel reageert. Voor mij ligt de focus op mijn kernactiviteiten en ik wil niet steeds over mijn schouder kijken of de automatisering wel goed werkt of uitpluizen welke computers het beste zijn. Ik wil erop vertrouwen dat het goed geregeld is.”
“Calmira heeft een goed servicepakket. Ze zorgen ervoor dat onze systemen soepel draaien, dat we altijd bereikbaar zijn voor onze klanten en dat eventuele problemen snel worden opgelost.”
Hans Zwijsen, directeur Opticlip
Automatisering zorgt ervoor dat we onze processen kunnen verbeteren
“Aan de voorkant kiezen we bewust voor persoonlijk contact met onze klant. Aan de achterkant is het heel belangrijk om alles goed vast te leggen: voorraden, facturatie, verzending, opvolging. Met deze data kunnen we onze kennis van de klant verrijken. Als we weten wat onze klanten willen, wanneer ze bestellingen doen en welke bestellingen ze doen, kunnen we daar onze dienstverlening beter op afstemmen.”
Ze doen wat ze beloven
“Zeker in de markt van digitalisering, automatisering en ICT gaan de ontwikkelingen zo snel. Dat is voor een leek bijna niet bij te houden. Dan is het fijn dat we een partner hebben die weet hoe het werkt. Zoals bij onze verhuizing een half jaar geleden. We koppelden Calmira aan het bedrijf dat de glasvezel kwam leggen. Ze kwamen op dezelfde dag, doen wat ze beloven en binnen twee tot drie uur waren we met het bedrijf in de lucht. Dat is ontzorgen.”
We hoeven maar te bellen en het is geregeld
“Als we problemen hebben met een laptop, een wens hebben met betrekking tot ons pakket of een printer die anders aangesloten moet worden: we hoeven maar te bellen of een ticket in te sturen en het is vaak binnen een uur geregeld. Ze zijn zeer reactief met het oplossen van problemen.”
“Want als het stil ligt, dan heb je toch een uitdaging als ondernemer. In de dertig jaar dat ik samenwerk met de mensen van Calmira kan ik me niet heugen dat het bij ons ooit heeft stilgelegen. Het netwerk is heel stabiel.”
“Als je een goedkope pc op de hoek wil kopen en dat is genoeg voor jou als ondernemer, dan hoef je niet te kiezen voor een partner als Calmira.”
Alle kennis in huis
“Het meest tevreden ben ik over het volledig ontzorgen, de snelheid van de dienstverlening en de compleetheid van de dienstverlening. Ze zorgen voor de juiste apparatuur, sluiten alles aan en je kunt aan de gang. Het zijn professionals, ze werken efficiënt en hebben veel kennis.”
Daar ligt ook nog een kans. Ik vind het waardevol als mijn partners actief meekijken naar hoe we dingen kunnen verbeteren. Als ondernemer ben je bezig met je eigen vak en heb je een minder goed beeld van de ontwikkelingen in andere vakgebieden, zoals de ICT. En die kennis heeft Calmira juist in huis.”