Zakelijk internet op maat: altijd online
Door Calmira op 27 november 2019.
Betrouwbare, snelle en veilige internet verbindingen voor het MKB: van aanvraag tot oplevering geregeld
Connectiviteit is key. Of het nu gaat om één vestiging, meerdere locaties of (een kantoorruimte in) een bedrijfsverzamelgebouw. Iedere ondernemer wil kunnen vertrouwen op een snelle, betrouwbare internetverbinding zodat men overal en altijd met de zaken vooruit kan. Inphos+ biedt verschillende oplossingen op het gebied van internet toegang, connectiviteit en bereikbaarheid.
Onze werkwijze is erop gericht om klanten de beste oplossing te bieden die past bij hun dagelijkse business. Wij nemen het hele traject, van aanvraag tot oplevering, voor onze klanten uit handen. Hoe wij werken, leggen we hieronder uit.
DE BESTE INTERNETOPLOSSING VOOR bedrijven
Om onze klanten de beste oplossing te kunnen bieden, bekijken wij eerst welke mogelijkheden er allemaal beschikbaar zijn en welke ‘soorten’ internet (glasvezel, xDSL of 4G) bij de organisatie zouden kunnen passen. Dit doen wij op basis van een uitvraagdocument, waardoor wij een goed beeld krijgen van de behoeftes en de werkwijze van de organisatie, nu maar ook in de toekomst. Wordt er veel data geüpload/gedownload, dan is zakelijk glasvezel internet een uitkomst. Wil men extra zekerheid om altijd online te zijn, dan zou een 4G verbinding wellicht als back-upverbinding kunnnen dienen in geval van nood. Kortom, het start met een grondige inventarisatie van het gewenste gebruik van de opdrachtgever. Wanneer er overeenstemming is met de opdrachtgever over de aangeboden oplossing, is de volgende stap meestal een site survey.
WAT IS EEN SITE SURVEY?
Tijdens een site survey wordt op de locatie van de klant een onderzoek gedaan naar de omgeving waar de internetverbinding wordt gerealiseerd: zo worden ook bruggen, spoorrails, kanalen, rivieren en andere mogelijke obstakels in kaart gebracht. Daarnaast bepalen we waar de internetverbinding het kantoor in moet worden geleid. Afhankelijk van de resultaten en conclusies van het onderzoek, kan het bijvoorbeeld voorkomen dat er een vergunningstraject moet worden opgestart bij bepaalde instanties, zoals de gemeente. Dit hoeft niet altijd, bijvoorbeeld wanneer er al voorzieningen getroffen zijn en er al een aansluiting op het (privé-)terrein of bij het kantoor uitkomt. Daarnaast wordt door een site survey gedetailleerd inzichtelijk hoe lang het gaat duren voordat een verbinding opgeleverd kan worden en of er rekening moet worden gehouden met onverwachte uitdagingen. Er kan een planning gemaakt worden om de oplevering in gang te zetten.
In sommige gevallen kan het verstandig zijn om de geboden oplossing aan te passen, bijvoorbeeld omdat in zeldzame gevallen de benodigde vergunning niet wordt verleend of vanuit kostenoverwegingen. Wij gaan terug naar de ’tekentafel’ en komen met een alternatief voorstel, uiteraard met de met de wensen van de opdrachtgever en aanvullende randvoorwaarden in het achterhoofd; wij zijn pas tevreden als onze opdrachtgever een weloverwogen besluit heeft kunnen nemen.
WELKE WERKZAAMHEDEN WORDEN ER UITGEVOERD OM DE INTERNETVERBINDING OP TE KUNNEN LEVEREN?
Vervolgens gaan wij aan de slag om de verbinding op te leveren. Hiervoor moeten verschillende werkzaamheden uitgevoerd worden, op het netwerk, en wanneer er grondwerkzaamheden nodig zijn om de kabel naar het kantoorpand te leiden wordt dit ook in gang gezet. Tijdens deze fase zorgt inphos+ voor de communicatie met en afstemming tussen de verschillende betrokken partijen.
Zodra de werkzaamheden zijn voltooid, ontvangt de opdrachtgever de benodigde opleverdocumentatie en is de dienst klaar voor gebruik. Uiteraard staan wij ook na oplevering van de oplossing klaar ter ondersteuning, omdat wij geloven in duurzame partnerships. Deze partnership houdt in dat wij samen met u het beste uit uw ICT omgeving willen halen, en dat dit bijdraagt aan het realiseren van uw bedrijfsdoelstellingen.
Meer weten?
Wij informeren u graag vrijblijvend over de verschillende mogelijkheden en opties!